Bingöl’de onayı alınmadan alınan krediyi ödemek zorunda kaldı!
Bingöl Güncel TV / BİNGÖL (İGFA) –Bingöl’de özel bir kurumda çalışan Abdullah Hatusarı, kendisine çekilen krediyi onayı olmadan ödemek zorunda kaldığı için bankaya şikayette bulundu.
Hatusarı, banka hesabından dolandırıcılar tarafından 32 bin TL çekildiğini iddia etti. Bankanın kendisinden onay almadan kredi kartı ve maaş kartına onay vererek kendisini mağdur ettiğini öne süren Hatusarı, “Bu borcu ödemezseniz idam edileceksiniz” dedi. söz konusu.
TELEFONUMDA RASTGELE BİR KODLAMA VEYA ONAYLAMA YOKTUR
Bankanın güvenlik önlemlerinin alınmaması nedeniyle çekilen para miktarının kendisinden talep edildiğini belirten Hatusarı, “29.08.2022 tarihinde tarafımdan herhangi bir işlem yapılmadığını görünce telefonuma uyarı ile fark ettim. telefonum müşteri hizmetlerini aradım onlara da ulaşamadım. Bu işlemler sırasında telefonuma herhangi bir rastgele kodlama veya onay gelmedi. Daha sonra telefonumun dolandırıcılar tarafından ele geçirildiğini ve benim adıma bankadan para işlemleri yapıldığını öğrendim. Müşterisine 4 bin 700 TL’lik bir havale yapıldı ve banka olağan kurallar çerçevesinde ekstre olarak tarafımıza bilgi veriyordu. Bankadan tarafıma herhangi bir tebligat veya arama yapılmadı. Ben bu konuda mağdurum, bu bankanın kendi sorumluluğunda olduğunu düşünüyorum” dedi.
Hatusarı, “Sonuçta bankanın güvenlik önlemleri alınmadığı için dolandırıldım” dedi. “Kartımızla alışveriş yaptığımızda uyarı mesajı aldık. Ancak o gün bize herhangi bir tebligat ve uyarı gelmediği için bankanın davet merkezine bile ulaşamadık. Bu olayı 00.00’de siber suçlar bürosuna bildirdim. savcılığa başvurdum ortalama 2 ay geçti bu süreçte savcılıktan bir sonuç alamadık maaşımdan kredi kartımdan 35 bin tl dolandırıldık bu dolandırıcılıktan sonra maddi bunalım yaşadım 3 aydır ödemezsen idam edileceksin, ödemek zorundasın bankamıza borcun var dedi banka bana savcılığa verdiğin kararı bekliyoruz dedi. dolandırıcılar kredi kartı limitimi kullanıp maaş kartımı da kullandıkları için savcılık kararı ile hareket ettiklerini belirterek beni dikkate alın.kredi kartını anladım.maaş kartımın nasıl girildiğini anlamadım banka bizi burada tamamen devre dışı bıraktı ve günün uzunluğu bize herhangi bir bilgi vermedi. Yani burada mağduruz. Bankaya 32 bin TL ödedim. Sağdan sola 2-3 ay borçlanıp bankanın borcunu kapattım. Yetkililer tarafından bu mağduriyetin giderilmesini istiyorum” dedi.